Vinde-ți ideile cu succes!
Ai impresia că nimeni nu ia în seamă ce spui, deși tu crezi în ideile tale? Iată un mod mai diplomat de a le susține.
Probabil că una dintre cele mai arzătoare întrbari pe care ți le pui, indiferent de nivelul la care te afli profesional, este cum ai putea să vinzi cu succes o idee nouă - unui client sau în interiorul unei organizații. cu toții am vrea să existe o formulă standard pe care s-o aplicăm de fiecare dată, dar adevărul este că și aici intervine plictisitorul răspuns „Depinde de situație”. E advărat, fiecare situație are particularitățile sale, dar există totuși câteva strategii care pot pune punctul pe „i” în orice plan de atac.
1. Asigură-te că ai iei practice: toți ne dorim să salvăm lumea, dar realitatea e că nu ne-a născut eroi. Dacă și tu ai tendințe idealiste (ceea ce e perfect normal), încearcă să-ți judeci „la rece” ideile înainte înainte de a le prezenta. Asigură-te că pot fi puse în practică în viitorul apropiat și că în prezentare nu ai prea mulți „Dacă...”. De asemenea, încearcă să fii obiectivă și să te pui în locul clientului. Îți place ce auzi?;
2. Fii mai mult decât informată: fii sigură că ideea ta se bezează pe faptele exacte, că beneficiază de suport logic și că cel care ascultă nu-i va găsi puncte slabe care s-o compromită cu totul. Pentru asta, trebuie să apelezi la informație. Divizează-ți ideea în părți tot mai mici, până când ești sigură că ți-ai luat toate măsurile de precauție și că nu vei fi luată prin surprindere de întrebările clientelui. Dacă informațiile pe care le ai nu sunt suficiente, găsește noi surse de informare, tradiționale sau netradiționale;
3. Apelează la emoții: oamenii sunt ființe emoționale și oricât de cinic sună, poți profita de asta în mediul profesional - la urma urmei, toată lumea o face (vezi reclamele TV). Încearcă să nu ai abordare prea dură și prea greoaie în termeni. În loc de asta, inserează și elemente „non-tehnice”, pentru a te apropia de auditoriu. Apoi, spune o poveste care să se potrivească ideii tale și care să creeze contact emoțional cu acesta;
4. Oferă o demonstrație: vezi dacă poți face un fel de simulare de punere în practică a ideii tale. În felul acesta, potențialii susținători se vor convinge că e bazată pe pași logici și că are mari șanse de reușită.
Text: Teodora Tîrcă (Cosmopolitan)